Alla inlägg den 9 juni 2014

Av Linda - 9 juni 2014 23:47

Har varit en jobbig dag tycker jag. Men skoldagar är alltid jobbiga så det gör ingenting.

Hade provet om ekonomi idag, det gick faktiskt hyfsat bra om jag får säga det själv! Jag är ganska nöjd.

Nu har jag bara USA-Kina provet imorgon, undrar hur det kommer gå. Som vanligt så pluggar jag dagen innan provet. Mys. Failar jag för tredje gången så får de vara så bara, har inga fler chansen att göra om det. Too bad isn't it?

Sen så försvann katten, vi letade överallt men vi hittade henne inte. Vi till och med fick ta Ester (min hund) som hjälp att försöka hitta henne, för mamma hade lämnat fönstret öppet så vi trodde hon hade hoppat ut. Men pappa hittade henne i källaren sen, ihoptryckt mot en vägg, livrädd vad hon stackarn.

Plugga hela natten då, mysigt. Är jätte torr i halsen, kommer antagligen hämta upp en vattenflaska haha.

Bal/avslutningsfest på onsdag, längtar! Köpte nya skor idag, kommer bild på dom sen imorgon!

Försökte övertala mamma att köpa en dator till mig också men det gick inget vidare det inte. Synd.

Hur ska jag överleva utan en dator? Det är ett mirakel om jag gör det, annars får jag fråga någon av mina vänner som har 2 datorer om jag får låna en under sommaren. Det finns säkert någon snäll själ där ute som vill göra mig lycklig på ett eller annat sätt.

Men nu får jag plugga och sen sova, enligt min kemilärare så stannar det kvar och man kommer ihåg det längre om man pluggar och sedan sover. För då går det från korttidsminnet till långtidsminnet, tydligen hade han nog rätt om man räknar att jag kom ihåg det mesta som jag läst inatt om ekonomi när vi hade provet. Tack vetenskap!

Ha det!

Av Linda - 9 juni 2014 01:04

Jag vet att det är mitt i natten, men jag glömde totalt bort. 

Just nu sitter jag och pluggar. Och imorgon (idag) är det sista dagen med datan för sen lämnas den in 10/6. Tragiskt nog så är det de som händer. För skolan ville tydligen inte att vi skulle köpa ut datorerna. Mys. 

Denna dagen var väl inget mer än att Fia kom, pappas syster alltså. Och vi fikade lite smått.

Sen har jag för det mesta suttit i mitt rum vid datorn och chillat. 

Och såklart var jag ute och gick med hunden en runda, hon fick syn på en hare och började springa och jag kom släppandes efter henne haha.

Mitt nyårslöfte går asbra, klarat 6 månader utan godis, fett najs! Bara 6 månader kvar ;)

Så det har mest varit en ganska chill dag.

Dags att sova nu för annars kommer jag nog inte upp för att fixa mig till skolan sen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


I am me, myself.
Låtsas inte vara någon annan.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards