Alla inlägg under september 2014

Av Linda - 28 september 2014 23:57

En ny dag. 5 timmar innan man ska upp och fixa sig till att åka tåg och allt igen.

Lär ju inte få en blund ändå så men det gör ingenting. 

Baby don't cut - B Mike <3

Hur kan en låt som är så himla sorglig vara så himla bra?


Jag älskar dina ord som ekar i mitt huvud, din personlighet la sina spår i mitt hjärta,

du fick mig att le, jag blev alltid glad när du skrev.

Men en dag så förändrades allt. 

Jag hatar dina ord som ekar i mitt huvud, din personlighet krossade mitt hjärta mitt itur,

du fick min mascara att rinna, jag blev alltid ledsen när jag tänkte på dig.

Vad var det som gick fel om jag får fråga? 

Var det jag eller var det du? 

Spelar det någon roll om jag snackar med dig? Förändrar det något?

Får det alla orden du sa att sluta eka i mitt huvud?

Spelar det ens någon roll längre? 

Var det du eller var det falskt?

Var det den du egentligen är? Är den du var innan, den jag älskade den falska sidan?


Well, nothing to worry about anymore.

Godnatt folk (y'

Av Linda - 24 september 2014 08:24

Otroligt seg dag, är jätte trött. Och glömde idrottskläderna så min idrottslärare kommer strypa mig. Skit kul.

Dagarna är långa, nätterna är korta och livet har nya uppgångar samt motgångar varje dag. C'est la vie. Oui Oui.

Vi lever i nuet och inte i det förflutna. 

Skratta som om du aldrig någonsin har gråtit.

Kämpa som om du aldrig någonsin har förlorat.

Älska som om du aldrig någonsin har blivit sårad.

LEV som om du skulle dö imorgon. ~


Skriver mer ikväll om hur dagen varit, puss.

Av Linda - 22 september 2014 18:32

Vet att jag inte bloggat på ett tag men ska försöka göra det nu!

Alla har motgångar och förjävliga saker som händer, alltså, jag har inte haft tid för jag har haft mycket annat att tänka på men nu löser det sig nog. 

Sen så såg jag att mitt inlägg om gotland blev helt failat, alltså alla bilderna kom inte med så jag får ursäkta det.

Finns inget att göra åt det tho.

Mycket skit har hänt, många har svikit, too many goodbyes. Till och med dom allra underbaraste personerna visade sig vara dom falskaste människorna någonsin och det sårar mig att dom jag litade på mest, dom jag kunde snacka mest med om hur mycket jag hatar falska människor, själva visade sig vara falska. Dom betydde allting för mig och dom fanns alltid där och allt. Det gör ont. Ibland undrar jag ärligt om det var den riktiga sidan jag såg den dagen då dom sa hejdå eller om den sidan av dom var falsk.

Jag tror allihopa har varit med om olycklig kärlek, jag har det, allt för många gånger.

Gör inte samma misstag som mig. Bli aldrig kär, och om du blir kär, ta reda på ifall den personen verkligen är rätt för dig för annars blir du bara sårad och lämnad i slutändan.

Men kämpa okej? Alltså jag vet att folk hatar när man säger kämpa vidare, du kan klara det. 

Jag vet okej. Men ibland måste man bara fortsätta framåt och ta en dag i taget, jag vet att man jätte enkelt ger upp och jag har själv velat det men har så underbara vänner som får mig att fortsätta framåt. 

Livet har så mycket kvar att ge. 

Tänk på andra, lyssna på vad som tynger dom men skaffa hjälp, du klarar ingenting ensam. 


Denna världen är full med skit, t.ex nätmobbning, och allt.

Jag har själv varit med om nätmobbning, folk har skrivit massa elaka saker som t.ex hora, dra åt helvete, idiot, missfoster, osv. 

Men man ska inte bry sig, antagligen har dom själva problem hemma och tar ut det på andra, inte för att det är okej, för det är det fan heller. Jag bara menar på att allting folk gör har en förklaring. 

Jo iförsig, så är nätmobbning väldigt jobbigt och många väljer faktiskt att försvinna tack vare all skit dom får på internet. Det är hemskt och jag vill att folk ska förstå vad detta gör med andra. 

En flicka kanske ligger och gråter sig till sömns, hon önskar kanske att hon aldrig blivit född, och kanske att allting som händer är hennes fel?

Jag önskar bara att folk kunde inse deras fel och sluta nätmobba andra. Det finns till och med vuxna människor som sitter bakom en skärm och skriver kränkande saker till ungdomar. Vad är det för värld vi lever i egentligen?

En mamma till 3 barn kanske skriver till en annan att den är ett missfoster och önskar att hela flickans familj ska dö. 

Vad är det för jävla skit? Tänk om en mamma verkligen skulle skriva så till dig. Vad hade du tänkt? 

Jag hade tyckt det varit fruktansvärt att en mamma verkligen önskar att en flickas familj ska dö. Liksom mamman har ju själv barn men nej, hon vill ändå att flickans familj ska dö. Vafan är det för fel på folk? Det var bara ett exempel men tänk om det faktiskt varit så? Det finns säkert en trebarns mamma där ute någonstans som kränker ungdomar. 

Vuxna ska väl visa gott beteende? Visa vad som är rätt och vad som är fel men nej, det finns dom som kränker folk.


Jag hatar också när vissa mammor säger till sin dotter att hela familjen är förstörd tack vare henne. Vafan är det för fel på folk egentligen?

Om hela familjen är förstörd så är det hela familjens fel, och då ska man försöka fixa felet och få det att bli bra men nej, en mamma går till sin jävla dotter och säger att det är hennes fel.

Det är hemskt. Hur kan du som en mamma gå till din dotter och säga att allt är hennes fel? 

Det är fan inte okej, tänk om jag gått till dig och sagt att allt är ditt fel. Inte så kul att höra va? Nej. Tänk då hur dottern känner sig.


Jag önskar människor kunde fatta vad det är dom gör och försöka stoppa det. 


Är det såhär vi vill leva?

Vuxna som ber ungdomar att gå och dö eller hoppas att deras familj dör? Nätmobbning överhuvudtaget?

Vill vi verkligen ha det såhär?

Jag vill inte ha det såhär. Och jag vet att ni inte heller vill ha det såhär. 

Försök då stoppa det. Ja, man kan få så mycket skit från andra men förfan.

Det finns något som heter ÅSIKTSFRIHET, vi får tycka vad fan vi vill bara vi står för det. 

Och jag står för allting jag skriver. 

Livet är fan inte lätt men vi kan alltid försöka göra det bättre.

Presentation


I am me, myself.
Låtsas inte vara någon annan.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards